Ultimele 3 postări / distribuiri pe fb.
(https://www.facebook.com/culturatautiimagheraus/posts/2846969098867411
https://www.facebook.com/culturatautiimagheraus/posts/2847532582144396
https://www.facebook.com/culturatautiimagheraus/posts/2847535532144101)
mi-au determinat această reflecție:
Părinți, asumați-vă EDUCAȚIA copiilor voștri!!! Într-un plan mai îndepărtat – școlile / educația / cultura nu vor mai fi „de masă”, și nici „pt. tot omul”, ceea ce nu înseamnă ca nu vor mai fi… pentru toată lumea, ba dimpotrivă: vor fi funcție de felul în care veți confirma, alături de copii – prin interes, consecvență respectiv talent și vocație eventual; se va dezvolta învățământul particular (ca necesitate – generată de această situație „pandemică”) – și din perspectiva părinților depășiți de tehnologie va fi o opțiune ideală dar și din perspectiva „sedimentării” și segregării respectiv ridicarea la suprafață a elitei didactico-pedagogice (co)interesată, inspirată, dedicată și în ton cu secolul și civilizația pe de altă parte. Vom depăși și inhibițiile și aparența că, de exemplu, uniforma face elevii egali, „cornul și laptele”, manualele gratuite ori mai nou tableta de la stat… – că egali n-au fost oricum, și-apoi sensul de mers este altul: dacă împotriva principiului „comun”ist ne-am revoluționat și ne revoltăm de cel puțin 30 de ani – nu-l putem și revendica prin urmare!!! Asumați-vă.
Și nu vă gândiți că școala-i atâta de gratis pe cât pare – dacă ai ifose ori pretenții! – că doar ceea ce-l face „altfel” pe copilul câte-unuia este tocmai ceea ce-i poate oferi în plus „să iasă în evidență” vip ori „să se afirme” elită – că tocmai dotarea analogică / auxiliară vs. „cultivarea” însușirilor exclusiv „de impresie” face diferența; ori pt. cine școala-i absolut gratis – adică fără nicio contribuție / investiție și doar „obligatorie” – acela-i sigur în curs de formare „analfabet funcțional” :( Prin urmare anticipați… și optați ce tip de cheltuială presupune scopul / țelul / idealul ales pt. viitor (viitorul copiilor Dvs.) sau niciunul! Să recunoaștem și că la școala de stat competiția-i mai rezonabilă (și de multe ori contează toate „criteriile” + cele de origine / impresie!) – ceea ce satisface mofturile multor închipuiți… pe când la privat se plătește să scoată untul din ei :) și-s mult mai mulți buni și pe poziții nesemnificativ diferențiate (ceea ce nu concep ceilalți – dacă nu se pot invidia)! În concluzie – pt. moft, dacă nu-l asigură și întreține Statul, corespunzător – te revolți, constrângi, ameninți; pt. pretenții plătești la privat, și cooperezi – că „nu tot omul” (după cum se vede cât de refractar, reticent și anacronic „se conservă” și dinadins) este înzestrat ori măcar interesat în a-și depăși nivelul ori condiția! Și celor mai mulți le convine… – dar acesta este momentul să reflectați încotro o apucați și pe cont propriu și asumat!!! Și le puteți combina ingenios deocamdată – numai să faceți ceva în timp util! De-acum forma și fondul nu se vor mai întâlni la aceleași cursuri: unii se vor lăfăi pe banii Statului iar alții vor performa pe banii lor (și întotdeauna a fost așa; doar aparențele au fost altele!) – și tot mai mulți vor absolvi „școala vieții” și ceilalți altele nenumărate – deși la origine toți au fost „în deplinătatea facultăților mintale” și cu șanse egale! Ce a făcut diferența? Familia; viziunea familiei; interesul familiei; disponibilitatea familiei; cooperarea familiei!!!
Să-nțelegeți corect: după părerea mea, școlile particulare vor apare din nevoia părinților de-a identifica nivelul, rigurozitatea și standardul optim pt. educația copiilor lor – dacă au nu doar pretenții ci și disponibilitate de cooperare; școlile de Stat vor exista în continuare, tip „spital de urgență” unde, tot atât de probabil, se pot identifica și-aici elevi geniali – numai să fie cine-i recunoaște, aprecia și pune în valoare!
Pe de altă parte, oferta / disponibilitatea instituțiilor cu specific cultural-educativ, muzeal-memorialistic, biblioteci și săli de lectură, case de cultură și cămine culturale ar trebui să intereseze mai mult și complementar cu oricare sistem de învățământ – mai ales din perspectiva documentarii, sondării și consolidării, nu doar a turismului si timpului liber! Acestea sunt entități alocate „dezvoltării personale” în primul rând – dacă puteți recunoaște… și se pot plia / (re)configura mereu pe nevoia societății și pe tendință!
Despre Țară
și Națiune – ce să mai zic?! Tot dinspre cei „cu scaun la cap” așteptăm ceva –
că ceilalți așteaptă ei… Să nu ne lăsăm pe mana politicii și-a politicienilor –
că obiectivele nu ni-s identice! – deși, culmea, fiecare vrea același lucru în
aparență: să-i fie bine – dar unii pun condiții iar alții și le făuresc!
Politica este un pretext... – dar ăsta-i alt subiect:
***
„Iluștri Anonimi” aspiranți – de la stânga la dreapta
Acela care a confirmat și poate dovedi – poate și pretinde: că nu-i politician și nu reprezintă vreun partid cât se (re)prezintă pe sine din perspectiva comunității! Aceasta-i părerea mea și cu privire la Excepții – față cu… Ilustrii Anonimi aspiranti :) – despre care voi scrie următorul articol.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
APRECIEZ BUNA INTENȚIE!
NOTĂ: dacă nu aveți cont GOOGLE puteți lăsa un ”Comentariu” pentru oricare postare din Blog - alegând mai jos opțiunea ”Anonim” și declinându-vă identitatea sau aplicând e-mail-ul Dvs. imediat în continuarea mesajului creat... Cu încredere! S-AUZIM NUMAI DE BINE - CÂT MAI CURÂND! Cu prietenie A.M.