27 ianuarie 2018

Comemorarea poetului-erou Ion SOREANU-SIUGARIU - la Zvolen /Slovacia

(06.06.1914 Băița/Ro – 01.02.1945 Brezno/Sk) 

Din corespondenta poetului - exact in urma cu 73 de ani, in 26.01.1945 - cu 6 zile inainte de a deveni erou: 

„Sunt singur, departe… Pe aici sunt munți, e zăpadă multă, ca la noi acasă. 
Mă gândesc la copilărie, la părinți… Îmi pare rău că n-am putut merge până acasă… 
Am scris mai multe scrisori dar n-am primit niciun răspuns. Nu știu dacă a început să circule poșta în Ardeal. 
Adresa noastră de acasă este: Ion SOREANU [tatăl poetului], com. Băița, Of. poștal Tăuții Măgherăuș. 
Dacă poți încearcă să le scrii și tu. Să știi că mie acasă îmi spun Ion. Nu-mi spune nimeni Soare…” 
*
„SLOVACIA - ZVOLEN - Cimitirul Eroilor - Delegația Orașului Tăuții Măgherăuș 
împreună cu Fanfara S T I B I N A - 
Am depus o Jerbă de Flori la Mormântul Poetului Erou din BĂIȚA, ION ȘIUGARIU ! 
A luptat în Armata Română, în Al Doilea Război Mondial, pentru Eliberarea Slovaciei !” 
Primar, dr. Anton ARDELEAN (vezi postarea aici: https://www.facebook.com/anton.ardelean.3/posts/1159159490884868 )
🇹🇩 



🇸🇰

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

APRECIEZ BUNA INTENȚIE!
NOTĂ: dacă nu aveți cont GOOGLE puteți lăsa un ”Comentariu” pentru oricare postare din Blog - alegând mai jos opțiunea ”Anonim” și declinându-vă identitatea sau aplicând e-mail-ul Dvs. imediat în continuarea mesajului creat... Cu încredere! S-AUZIM NUMAI DE BINE - CÂT MAI CURÂND! Cu prietenie A.M.