15 august 2015

Raspuns pt. un Tert... optimist (spre deosebire de mine):

SCRISOARE: 

„Am transmis articolul si am sesizat problema in toate directiile in care am avut conexiuni. Am trimis catre presa, catre dl deputat Adrian Merka, dl senator Viorel Badea, d-na Monica Macovei, Oficiul National pentru Cultul Eroilor, Asociatia Veteranilor de Razboi etc.

Un prieten,..., mi-a propus sa facem o scrisoare catre Primaria Brezno in care sa sustinem, in numele neamului romanesc, acordarea numelui poetului Ion Siugariu podului de la Brezno. Scrisoarea poate fi semnata de mai multe asociatii/fundatii/personaltati. Totodata Parintele mi-a sugerat sa mergem noi, romanii, la Brezno si sa participam la festivitatea acordarii numelui.
Cum vi se pare ideea? Incercam sa o punem in practica?”

RASPUNS:

Daca agreez ceea ce mi-ati propus (dinspre ceea ce reprezentati) - 
inseamna ca, implicit, il recunosc pe Ion SIUGARIU ca legionar... 
ori eu tocmai contrariul am vrut sa-l demonstrez... logic, nu din ambitie -  
chiar recunoscand unicul text „Destin catedralic” in baza caruia si-l asuma 
legionarii (mai sunt?), descendentii, aspirantii, nostalgicii sau disperatii visatori - nici eu nu inteleg... 

Oricum, textul este singular si cred, din logica, ca l-a publicat din solidaritate cu prietenii si... in „trendul” vremii - 
dupa cum am explicitat in contextul SCRISORII DESCHISE - dupa fragmentul: 
„...Noua Românie, puternică şi legionară, se înaltă sub ochii noştri. Am acceptat şi am indurat jertfa; opera trebue să fie cu atât mai măreată, mai nemuritoare.Este ceea ce se face, ceeace a început să se facă de câteva luni încoace. Când mânâstirea va fi gata, destinul catedralic al acestei generatii va fi împlinit şi atunci poate, ne vom putea face si noi aripi de şindrilă pentru a intra în moarte.”

este ceea ce se face, ceeace a început să se facă”... NU A SCRIS CĂ - „este ceea ce faceM, ceeace aM început să faceM”... 

In „Destin catedralic” - vorbeste de generatia sa disperata; de vise, nadejdi si aspiratii - generate de disperare...  
si fara a-l absolvi - stiu din texte si contexte ca, dezamagit de oranduire
chiar de pe front ii scria sotiei sale sau nota in jurnal 
ca cei din Bucuresti, in loc sa fie in fruntea armatei pe front, dadeau ordine din cancelarii luxoase... 
Erai legionar daca vedeai asta? Si soldatii uneori erau derutati in transee, primeau ordine contradictorii; 
unii soldati dezertau... de deznadejde (foame, paduchi, frig ori clacau) si erau impuscati imediat - 
unii chiar mergand constient spre...(sin)ucidere - ori cadeau prizonieri; 
in Slovacia am aflat ca erau scosi in inaintare, inaintea rusilor... - si era „normal” - nu?! 

Daca erai/esti patriot - erai/esti legionar? 

Este legionar azi - cel care vede acelasi lucru (in cancelarii luxoase - 
cum se construieste infrastructura... coruptiei si cum se consolideaza „frontul” penalilor) - 
cand jumatate poporul se „scalda” in saracie (com)placut in marinimia unui ajutor social 
si-i si multumit ca nu are de lucru? 
Este legionar cel care este la mijloc: adica nici cu puterea nici cu spectatorii? Este legionar patriotul?

De ce nu pot valorifica demersul Dvs., oferta generoasa, cooperarea - care m-ar onora 
daca nu m-ar proiecta pe o alta orbita (paralela fata cu orbita pe care-am gasit-o potrivita sa-l gravitez pe Siugariu) - 
unde inteleg ca va zbateti cu perseverenta pentru recunoasterea altor tipuri de jertfe „incriminate”, absolut monumentale: 
martirii inchisorilor si patriotii anticomunisti - sortiti si acestia la a doua condamnare.

Dar tocmai asta face diferenta: Ion SIUGARIU, descins la studii in Bucuresti - 
a subscris sa participe la eliberarea Ardealului sau de Nord, ocupat, unde, 
intr-o scurta permisie intre doua concentrari - a venit acasa cu... pasaport (!) 
si se prezenta la postul de politie/militie/jandarmi sau ce era - pentru viza in fiecare zi... 
si a dorit sa lupte pana la capat - 
pentru ca avea (reiese din textele sale), dincolo de scopul ducerii Romaniei inapoi, pana acasa, in Maramures - 
vocatie de european: era un spirit democrat si liber! El elibera Europa...

Dupa cum insa n-au reactionat deschis si public cei carora li m-am adresat 
(foruri si institutii ale statului roman) - 
n-as vrea sa cred totusi ca patrioti mai sunt doar neolegionarii sau asimilabilii in termen - 
prin similitudinea „ideologiilor” sau idealurilor patriotice 
si ca pot deveni suspecti respectiv vinovati in „virtutea” legii 217/2015! 

In ceea ce priveste strict subiectul Ion SIUGARIU si Brezno:
este tardiv si total lipsit de principialitate sa incercam a recupera ce-am pierdut (dintr-o eroare!!!)
in legatura cu denumirea podului peste raul Hron din Brezno/Slovacia si amplasarea placii comemorative... 
Va dati seama ca, dupa ce-am „exportat” acolo un mit, o legenda, am „impartit” cu ei un erou, 
dupa ce i-am dus si spiritul creatiei sale la (a)casa de veci... - acum s-a risipit „magia”: 
au avut grija ai nostri ca daca tot a fost roman de-al nostru Ion SIUGARIU - sa semene cu noi, 
trebuia musai sa fie si el... „duplicitar” pentru ca nu concep cei care sunt (duplicitari si-si spun pragmatici!) - 
ca exista (sau au existat!) si caractere principiale, „unitare” si patrioti adevarati in natia noastra... 
care au putut „fermeca” prin natura lor cultivata cu osardie in afara oricarui compromis...; 
deci nu concep ai nostri ca exista personalitati care au trait jertfelnic in viata, dedicati credinciosi unui vis
iar prin moartea lor eroica pentru telul si prosperitatea natiunii au devenit ofrande! 

Cine-si permite sa-i desconsidere - este un profanator! 

NOTA: 
Fara sa dau indicii particulare despre Dvs., 
pt. ca apreciez solidaritatea si disponibilitatea ofertata - 
imi permit sa postez acest raspuns si pe blog 
pt. a afla si altii (+ Persoanele a 3-a - indirecte! - din context) - cum mai stau lucrurile... 

Eu mai sper corectarea erorii si asumarea morala determinate si dinspre cei pe care i-ati provocat Dvs. Va multumesc! 
Dar nu se mai poate face nimic cu privire la denumirea podului si amplasarea placii comemorative...

***

NOTA ULTERIOARA: 
SI CHIAR DAC-AR FI FOST LEGIONAR - NU INTRA SUB INCIDENTA LEGII 217/2015 - DAR ASTA AM MAI EXPLICAT... in postarile precedente! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

APRECIEZ BUNA INTENȚIE!
NOTĂ: dacă nu aveți cont GOOGLE puteți lăsa un ”Comentariu” pentru oricare postare din Blog - alegând mai jos opțiunea ”Anonim” și declinându-vă identitatea sau aplicând e-mail-ul Dvs. imediat în continuarea mesajului creat... Cu încredere! S-AUZIM NUMAI DE BINE - CÂT MAI CURÂND! Cu prietenie A.M.