1 august 2008

6. Scrisoare deschisa

Buna ziua Europa (mea) Libera!

Sunt impresionata si trista profund, dupa stirea emisa ieri – si-anume ca postul Dvs. de radio inceteaza emisia pe relatia cu Romania. Nu era chiar o noutate absoluta, deoarece mai citisem despre asta recent, dar odata cu faptul ca parasiti ecosistemul (media) romanesc – dispare termenul de referinta si implicit se destabilizeaza raportul (virtual). Mi-am salvat stirea vocal – sa ma intorc mereu cu recunostinta si admiratie la simbolul meu spiritual, la sursa ”km. (meu) 0”.
Recunosc ca v-am pierdut din vedere dar nu inseamna ca interesul meu a scazut pentru timbrul, amprenta, impactul, apoi – echidistanta, atitudinea, sugestia (v-est)etica induse in subconstientul ”receptorului” cu care ati ”starnit” poporul roman si mobilizat, animat si monitorizat, recuperat si innobilat deopotriva.
Culmea e ca v-am regasit curand emitand pentru Moldova si ma consolez ca acolo mai ramaneti...
Ati primit deja pe cand veti citi aceste randuri – o decoratie (care a impus, in felul ei (!), o intarziere... Deci – nu era inca momentul!). Dar, doar una?
21 de milioane de romani trebuie sa va multumeasca – pentru ochiul deschis;
pentru ochiul din frunte, pentru ochiul din ceafa;
pentru ochiul sufletului, pentru ochiul mintii;
pentru ochiul din oglinda...
(Imi amintesc vag si fara context, ca in urma cu multi ani, Silviu Brucan a numarat cateva milioane de snobi – altfel i-a numit! – care trebuie scazuti din totalul ideal; valorific ipoteza si formulez o derivata, cu valoare de principiu: cine dobandeste si nu apreciaza – nu merita. Sunt foarte trista...)
In anul 2005 am publicat un volum de poezii care l-am dedicat ”si predecesorilor i-luminarii mele din Europa libera” – adica Dvs. Observati daca ochii din pagina 120 nu va privesc...
(https://www.scribd.com/document/26727292/Surprinsa-in-pozitia-lotus)
Ma gandesc acum cum as putea sa va fac o statuie, sa va omagiez, sa va imortalizez, sa va reproduc, sa va reprezint? Sa... – cine stie ce idei imi mai vin ca necesare! Sigur, acum stiu exact ca o asociatie, o fundatie, o societate care sa va studieze, sa va cultive, sa va conserve – n-ar fi prea mare lucru. Eu v-as oficializa o zi in an; v-as canoniza... – atat de importanti va socot ca valoare morala si spirituala de referinta in recuperarea poporului nostru. Dar cine sa recunoasca?! Stiu si ca trebuie oameni principiali pentru asta iar nu pragmatici – cum sunt toate ”vip”-urile marca Ro si muuuuuuulta mass-media...
Mai trebuie sa ne vindem? Cui? – caci Clientul este invizibil... Oare saracia ne face vulnerabili sau – saracia este vulnerabila? In oricare caz – suntem victime. Libere! Chiar: la majorat... Interesant... – e un semn si-acesta nu o coincidenta – cand ne despartim!
Cu bine?
Sa fie!
Angela MICLEA, cu deosebita consideratie si recunostinta
31 iulie 2008

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

APRECIEZ BUNA INTENȚIE!
NOTĂ: dacă nu aveți cont GOOGLE puteți lăsa un ”Comentariu” pentru oricare postare din Blog - alegând mai jos opțiunea ”Anonim” și declinându-vă identitatea sau aplicând e-mail-ul Dvs. imediat în continuarea mesajului creat... Cu încredere! S-AUZIM NUMAI DE BINE - CÂT MAI CURÂND! Cu prietenie A.M.